ورزش بعد از عمل لیپوماتیک: زمان شروع، نحوه انجام و تأثیر ورزش

اکثر بیماران لیپوماتیک می‌دانند که چه چیزی برای حفظ یک شکم صاف مورد نیاز است. با این حال هنوز تعداد زیادی نیز معتقدند که پس از لیپوماتیک نیازی به ورزش نیست. هیچ کس انکار نمی‌کند که لیپوماتیک چربی ناخواسته را از مناطق متعدد مشکل داری که رژیم غذایی و ورزش قادر به از بین بردن آن‌ها نیستند، از بین می‌برد اما این روش نیاز بدن به داشتن یک رژیم غذایی و ورزش سالم برای حفظ نتایج را رفع نمی‌کند. بعد از لیپوماتیک بدن شما می‌تواند با انجام برخی از تمرین‌های ساده، ظاهر لاغر و جذابی را که می‌خواهید به دست آورد. ورزش یکی از نقش‌های کلیدی در حفظ نتایج لیپوماتیک را بازی می‌کند. پس از عمل جراحی لیپوماتیک افراد مجاز هستند که فعالیت‌های بدنی خود را از سر بگیرند و بنابراین می‌توانید به تدریج تمرینات را افزایش دهید. به طور کلی، ورزش‌ها را حدود دو تا سه هفته پس از عمل می‌توانید شروع کنید، اما بهبود بدن برای دستیابی به بهترین نتایج مهم است. پس از گذشت 6 هفته، بیشتر بیماران لیپوماتیک می‌توانند تمرین‌های شدید را تحمل کنند. برای حفظ یک شکم صاف، شما باید به طور منظم تمرینات قلبی و شکمی را انجام دهید.

زمان شروع ورزش


زمان انتظار برای شروع تمرینات ورزش بعد از لپوماتیک می‌تواند براساس اندازه ناحیه درمان، شیوه زندگی بیمار و غیره متفاوت باشد. بهتر است با پزشک در رابطه با این موضوع مشورت کنید زیرا آن‌ها می‌توانند با توجه به تاریخچه سلامت شخصی بیمار، یک مشاوره دقیق را ارائه دهند. هرچند، شما می‌توانید حرکات سبک و فعالیت‌های ملایم‌تری از قبیل پیاده روی و تمرینات خانگی را حدود دو روز پس از انجام لیپوماتیک شروع کنید. این فعالیت‌های سبک باعث جلوگیری از لخته شدن خون و ایجاد زخم‌ها خواهند شد و به شما کمک می‌کنند تا به آرامی فعالیت‌های خود را از سر گیرید. به طور معمول شما می‌توانید تمرینات ورزشی معمول را در حدود یک هفته پس از لیپوماتیک انجام دهید، اما ورزش لیپوماتیک را با انجام حرکات شدید شروع نکنید. توصیه عمومی این است که شما با حدود 25 درصد از روند تمرینات معمول خود شروع کنید و سپس مقدار آن را در هر روز افزایش دهید. مهم است که حد خود را بدانید و چند ماه اول پس از انجام لیپوماتیک بیش از حد به خود فشار وارد نکنید.

ورزش‌های مناسب بعد از انجام لیپوماتیک


همانطور که می‌دانید، باید برای بهبودی بعد از لیپوماتیک مقداری زمان به خود بدهید. بنابراین بهتر است شروع به انجام تمرینات سبکی کنید که به شما کمک می‌کنند یک انتقال سالم به روند فعالیت ورزشی معمول خود داشته باشید. در ادامه به بررسی تعدادی از تمرینات ورزشی بعد از لپوماتیک توصیه شده که می‌توانید بعد از لیپوماتیک انجام دهید، می‌پردازیم:

ورزش هوازی

ورزش‌های هوازی ملایم، عمدتاً پیاده روی، در طی دو روز بعد از عمل جراحی توصیه می‌شوند. هر فرد به عمل جراحی به طور متفاوتی پاسخ می‌دهد و هنگام بازگشت به روند معمول ورزش باید به بدن خود گوش فرا دهد و محدودیت‌ها را در هنگام انجام دادن تمرینات رعایت کند. تمرینات ورزشی باید به آرامی و با شدت بسیار پایین‌تر از آن چه که فرد قبلاً انجام می‌داده، باشند. اکثر متخصصین جراح به فرد بیمار توصیه می‌کنند که سه هفته پس از عمل جراحی فعالیت‌های هوازی سنگین‌تر مانند دویدن و ایروبیک را انجام دهد. پیاده روی‌های کوتاه در داخل خانه یا اطراف محوطه برای جلوگیری از لخته شدن خون در پاها و ریه‌ها را می‌توانید انجام دهید. در عین حال، مهم است که به بدن خود گوش دهید و اگر دچار سردرد شدید یا سرگیجه شدید، انجام فعالیت‌ها را متوقف کنید. قبل از شروع تمرینات هوازی با شدت بالا مانند دویدن، دوچرخه سواری یا رقص، حداقل سه هفته یا بیشتر بسته به میزان بهبود صبر کنید. شما باید منتظر بمانید تا مناطق تحت عمل جراحی به درستی بهبود یابند و به آن‌ها فشار وارد نکنید.

تمرینات استقامتی

تمرینات استقامتی را می‌توانید در هفته دوم بعد از عمل جراحی انجام دهید. همانند تمرینات هوازی، تمرینات استقامتی نیز باید به آرامی انجام گردند و به تدریج تا جایی که می‌توان آن‌ها را تحمل کرد افزایش داده شوند. افراد باید توجه ویژه‌ای به نحوه رفتار بدن خود در طی و پس از تمرین داشته باشند. اگر درد، ناراحتی یا درناژ ناشی از تمرینات استقامتی مشاهده کردید، مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز هستند. در چند هفته اول پس از عمل جراحی باید از انجام تعدادی از تمرینات ورزشی که ناحیه تحت درمان را هدف قرار می‌دهند، خودداری نمایید. هنگامی که برش‌ها بهبود یافتند و کبودی‌ها شروع به از بین رفتن می‌کنند، این تمرین‌ها را می‌توانید تا جایی که تحمل می‌کنید ادامه دهید. تمرینات استقامتی به شدت برای افرادی که تحت لیپوماییک قرار گرفته‌اند توصیه می‌شوند زیرا می‌توانند به سفت شدن پوست کمک کنند. بنابراین پس از لیپوماتیک، برای از بین بردن پوست شل یا اضافی راه حلی طبیعی و سالم خواهید داشت. برای رفتن به باشگاه و شروع تمرینات استقامتی سخت حداقل دو ماه صبر نمایید.

تمرینات پایداری بال کرانچ

تمرینات پایداری بال کرانچ نوعی از تمرینات کرانچ معمول هستند که از نرمی یک توپ پایدار استفاده می‌کنند. برای انجام این تمرین روی توپ بخوابید و زانوها را در زاویه 90 درجه قرار دهید، پاهای خود را از هم جدا کنید و روی زمین قرار دهید، بدن خود را بالا ببرید تا زمانی که قسمت بالایی پشت شما از توپ جدا شود. به آرامی بدن خود را پایین بیاورید و این حرکت را برای 10 بار تکرار کنید.

پلانک جلو

تمرین پلانک دارای انواع مختلفی است که مناطق متفاوتی از شکم را هدف قرار می‌دهند. برای هدف قرار دادن عضلات جلویی شکم، بازوهای خود را روی زمین بگذارید و بدن خود را بالا ببرید. سپس بدن خود را روی بازوها و انگشتان پا نگه دارید و همزمان شکم خود را به داخل بکشید. این موقعیت را برای مدت 20 ثانیه نگه دارید و با افزایش قدرت بدنی مدت زمان این حرکت را نیز افزایش دهید.

پیچش روسی

پیچش روسی یک تمرین است که طی آن قسمت جلویی شکم و عضلات مورب مورد هدف قرار می‌گیرند. در حالی که پای خود را روی زمین گذاشته‌اید، صاف بنشینید و یک توپ ورزشی (پزشکی) را در جلوی خود قرار دهید. در حالی که به طور کامل بدن خود را کشیده‌اید، عضلات شکم را فشرده کنید و به آرامی از چپ به راست بچرخید. این حرکت را برای 10 تکرار و برای هر طرف تکرار کنید و وزن توپ را به همان اندازه که می‌خواهید افزایش دهید.

کرانچ بایسیکل

کرانچ بایسیکل مؤثرترین حرکت شکم برای تمرین فرد است. محققان دریافته‌اند که کرانچ بایسیکل بهترین تمرین همه جانبه برای درگیر کردن سه گروه اصلی عضلانی رکتوس ابدومینیس، عضلات مورب خارجی و عضلات مورب داخلی است. برای انجام این تمرین، روی زمین دراز بکشید و قسمت پایینی پشت خود را کاملاً روی زمین قرار دهید. به آرامی سر را با استفاده از دستان به سمت زانوی خود بکشید در حالیکه با پاهای خود حرکت دوچرخه را انجام می‌دهید. هنگامیکه سر خود را بالا می‌آورید، باید تلاش کنید که با آرنج زانوی مقابلتان را در هنگام کشیدن آن به سمت قفسه سینه لمس کنید. در حالی که بدن شما به عقب و جلو حرکت می‌کند، حرکت دوچرخه را انجام دهید.

حفظ اثرات لیپوماتیک


اکنون شما ایده خوبی در مورد این که تمرینات ورزشی خود را پس از انجام لیپوماتیک چگونه ادامه دهید یا شروع کنید، دارید. به خاطر داشته باشید که لیپوماتیک تنها برای متقاضیانی که آماده هستند زندگی خود را به کیفیت بهتری برسانند، توصیه می‌شود. شما باید تلاش زیادی در جهت حفظ نتایج لیپوماتیک انجام دهید تا چربی‌ها را از بین ببرید. مهم است که به یاد داشته باشید که لیپوماتیک یک راه حل سریع و یا راه حل نهایی برای کاهش وزن نیست. لیپوماتیک یک جایگزین برای ورزش و یا یک رژیم متعادل نیز محسوب نمی‌شود. تغییر سبک زندگی به نحو مثبت مانند پیروی از یک رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی فعال، تأثیر زیادی بر سلامت کلی شما خواهد داشت.



به این پست امتیاز دهید.
ورزش بعد از عمل لیپوماتیک: زمان شروع، نحوه انجام و تأثیر ورزش
5 از 2 رای